Všeobecné obchodní podmínky PERI
platné od 1.10.2023

A.          Všeobecné obchodní podmínky společnosti PERI

1.           Rozsah

  • Všeobecné obchodní podmínky společnosti PERI (dále jen „Podmínky“) se vztahují výhradně na obchodní transakce společnosti PERI spol. s r. o., se sídlem Průmyslová 392, 252 42 Jesenice u Prahy, Česká republika, IČ 457 87 948, která je základním dodavatelem zboží a není subdodavatelem, (dále jen „PERI“) s osobou nebo společností, která od společnosti PERI jako profesionální koncový uživatel nakupuje a pronajímá si zboží nebo má zájem o poskytnutí jiných služeb (dále jen „Zákazník“).
  • Předmětem těchto Podmínek jsou veškeré dodávky a služby, které společnost PERI poskytuje Zákazníkům. Dodávky a služby jsou poskytovány na základě těchto Podmínek.
  • Kromě těchto Podmínek a následujících Zvláštních podmínek společnosti PERI (název příslušných Zvláštních podmínek stanoví, kdy se použijí):
    • Zvláštní podmínky společnosti PERI pro prodej Bednění a Lešení (článek B)
    • Zvláštní podmínky společnosti PERI pro nájem Bednění a Lešení (článek C)
    • Zvláštní podmínky společnosti PERI pro instruktáž a kontrolu provedení (článek D)
    • Zvláštní podmínky společnosti PERI pro přepravní služby (článek E),

mohou další dokumenty a předpisy tvořit součást Smlouvy nebo se na ni případně vztahovat. Ve všech otázkách, které nejsou upraveny příslušnými Zvláštními podmínkami společnosti PERI, se použijí ustanovení podmínek podle článku A.

  • Není-li dohodnuto jinak, platí tyto Podmínky ve znění platném v okamžiku uzavření příslušné Smlouvy se Zákazníkem.
  • Tyto Podmínky se vztahují i na budoucí obdobné transakce mezi společností PERI a Zákazníkem.
  • Odkazy na použitelnost zákonných ustanovení slouží pouze pro vysvětlení. Zákonná ustanovení se proto použijí bez ohledu na to, zda bylo uvedeno příslušné vysvětlení, pokud nejsou v těchto Podmínkách přímo změněna nebo výslovně vyloučena.

2.           Definice

  • Ostatní materiál pro bednění a lešení

Poškozený materiál, Zboží třetích stran, Předmět nájmu a další zakoupené předměty, které Zákazník již zakoupil nebo které si pronajal od společnosti PERI na základě jiné smlouvy.

  • Zboží třetích osob znamená díly bednění a lešení, které nebyly vyrobeny nebo distribuovány společností PERI.
  • Použité zboží zahrnuje takové bednění a Lešení vyrobené nebo distribuované společností PERI, jehož díly a příslušenství již byly použity k určenému účelu, a proto mohou nést odpovídající stopy používání a oprav.
  • Lešení jsou dočasně postavené stavební konstrukce, včetně jejich dílů, příslušenství a všech předmětů poskytnutých v rámci Smlouvy k jejich výrobě, nastavitelné délky, šířky a výšky, které Zákazník sestavuje na místě z lešenářských dílů, používá je k určenému účelu a lze je opět demontovat.
  • Předmět koupě znamená Nové nebo Použité zboží, které společnost PERI má dodat podle Smlouvy. V příslušném kontextu může Předmět koupě znamenat jak celé smluvně přislíbené plnění, tak i jeho části.
  • Předmět nájmu znamená nové nebo Použité zboží, které má společnost PERI dodat na základě Smlouvy o nájmu, včetně palet pro skladování a přepravu a obalového materiálu. V příslušném kontextu může Předmět nájmu znamenat jak celé smluvně přislíbené plnění, tak i jeho části.
  • Nové zboží znamená Bednění a Lešení vyrobené společností PERI, jehož díly a příslušenství dosud nebyly použity k určenému účelu ani k jinému účelu.
  • Bednění ve smyslu těchto Podmínek je forma proměnné délky, šířky a výšky určená k dočasnému zabudování, do které se ukládá mokrý beton za účelem výroby betonových prvků. Pod pojmem Bednění se dále rozumí všechny předměty, které jsou k dispozici na základě kupní smlouvy nebo nájemní Smlouvy a které jsou určeny k výrobě stavební formy popsané v předchozí větě. Pojem Bednění zahrnuje také všechny díly bednění a příslušenství bednění, jakož i podpůrné konstrukce.
  • Vyhrazené zboží znamená Bednění a Lešení, jakož i jejich díly a příslušenství, k nimž si společnost PERI vyhrazuje vlastnické právo v rámci kupní Smlouvy.
  • Tyto Podmínky se použijí bez ohledu na typ smluvního ujednání mezi společností PERI a Zákazníkem podle platných právních předpisů (např. Podmínky platí také pro smlouvu o dílo nebo nepojmenovanou smlouvu).

3.            Termíny a lhůty

    • Dodací lhůty a termíny jsou závazné pouze v případě, že jsou ve smlouvě výslovně označeny jako „závazné“. Následné změny Smlouvy mohou vést k prodloužení sjednaných dodacích lhůt a posunutí termínů dodání. Mezi společností PERI a zákazníkem nejsou s ohledem na povinnost PERI k plnění sjednány pevné termíny, pokud není výslovně písemně stanoven pevný termín.
    • Dodávky se uskutečňují až po úplném vyjasnění všech podrobností plnění a po potvrzení dodacích lhůt a termínů ze strany společnosti PERI v textové podobě (dopisem, faxem, e-mailem).
    • Dodací lhůty nezačnou běžet, dokud Zákazník nesplní své případné smluvní povinnosti nebo povinnost součinnosti a nepředloží potřebná úřední osvědčení a povolení, a pokud byla dohodnuta platba předem, dokud společnost PERI neobdrží sjednanou platbu.
    • Překážky způsobené vyšší mocí nebo jinými nepředvídatelnými překážkami, za které společnost PERI neodpovídá, jako je přerušení prací, stávka, výluka, vládní zákaz, válka, embargo, epidemie, pandemie, provozní porucha, prodlužují lhůty a posouvají termíny odpovídající jejich trvání plus přiměřený čas zahájení. Totéž platí, pokud taková situace nastane na straně subdodavatelů společnosti PERI. PERI nenese odpovědnost za výše uvedené okolnosti, i když nastanou v průběhu již existujícího zpoždění. Společnost PERI bude Zákazníka co nejdříve informovat o vzniku a předpokládaném konci takových okolností. Pokud překážka trvá po dobu šest týdnů nebo déle, může kterákoli strana od smlouvy odstoupit.

4.           Uzavření smlouvy

  • Nabídky společnosti PERI jsou obecně nezávazné. Pokud je nabídka společnosti PERI výslovně písemně označena jako závazná, je PERI nabídkou vázána po dobu 30 (třiceti) kalendářních dnů od jejího doručení Zákazníkovi.
  • Objednávka zboží nebo služeb Zákazníkem se považuje za závaznou nabídku směřující k uzavření Smlouvy se společností PERI. Není-li nabídka společnosti PERI výslovně označena jako závazná, je k uzavření Smlouvy nutné přijetí nabídky v souladu s článkem A 3.
  • Přijetí nabídky ze strany PERI může být provedeno písemně nebo v textové podobě (dopisem, faxem, e-mailem) nebo konkludentně (např. dodáním zboží nebo poskytnutím služeb v souvislosti s příslušnou objednávkou). Pokud společnost PERI nabídku přijme v souladu s tímto článkem, považuje se příslušná smlouva mezi společností PERI a Zákazníkem za uzavřenou („Smlouva“).
  • Nabídkové dokumenty a dokumenty týkající se nabídek společnosti PERI zůstávají jejím majetkem.
  • Veškeré dohody odchylující se od těchto smluvních podmínek, vedlejší dohody, dodatky a změny Smlouvy uzavřené mezi společností PERI a Zákazníkem musí mít písemnou formu, aby nabyly účinnosti. To platí i pro změnu tohoto článku.

5.           Platební podmínky

  • Není-li ve Smlouvě nebo jinak sjednána platba předem, je cena za zboží nebo služby splatná 21 (dvacet jedna) kalendářních dnů po doručení faktury vystavené společností PERI. Není-li dohodnuto jinak, platby se provádějí v Kč.
  • Veškeré ceny jsou netto a musí být uhrazeny včetně zákonné DPH.
  • Platba ve splátkách je vyloučena, pokud nebyla výslovně sjednána v písemné podobě. Pokud se smluvní strany dohodly na úhradě ve splátkách, stává se celá smluvní cena splatnou v okamžiku, kdy bude Zákazník v prodlení s úhradou dvou splátek, není-li dohodnuto jinak.
  • Šeky jsou přijímány pouze na účet společnosti PERI.
  • Zákazník je oprávněn v případě zjištění nedostatků vrátit společnosti PERI fakturu k opravě nebo doplnění nebo vystavení nové faktury. Nebude-li faktura vrácena do deseti (10) kalendářních dnů od jejího doručení, má se za to, že má všechny náležitosti a nelze ji vrátit.

6.           Prodlení s úhradou, neschopnost plnění na straně Zákazníka

  • Pokud dojde k překročení lhůty pro zaplacení, je Zákazník v prodlení bez další upomínky. Pro včasnost úhrady je rozhodující přijetí fakturované částky na uvedený účet PERI.
  • Za dobu prodlení je Zákazník povinen zaplatit zákonný úrok z prodlení. Další nároky na náhradu škody zůstávají nedotčeny.
  • Pokud je Zákazník v prodlení s alespoň dvěma platbami z obchodního vztahu se společností PERI, je PERI oprávněna po marném uplynutí dvou týdnů od vzniku druhého prodlení Zákazníka označit za splatné všechny pohledávky ze všech obchodních vztahů se společností PERI.
  • Pokud po uzavření Smlouvy vyjde najevo, že finanční situace Zákazníka ohrožuje plnění jeho smluvních závazků (zejména v případě pozastavení plateb, podání návrhu na zahájení insolvenčního řízení, obstavení majetku a exekučních opatření), je společnost PERI oprávněna na základě vlastního uvážení zadržet dodávku nebo zboží nebo odmítnout poskytnutí dalších služeb, pokud Zákazník neuhradí cenu předem nebo neposkytne odpovídající zajištění.

7.           Postoupení pohledávky

Zákazník není oprávněn postoupit práva a povinnosti, na které má nárok v souvislosti s dodávkami nebo službami, zcela nebo zčásti na třetí osoby bez předchozího písemného souhlasu společnosti PERI.

8.           Zajištění a záruka za plnění smlouvy

Společnost PERI není povinna převzít zajištění nebo záruku za plnění smlouvy.

9.           Práva v případě vad a záruky

  • Práva Zákazníka v případě vad se řídí zákonnými ustanoveními, pokud není dále uvedeno jinak.
  • Reklamace vad Předmětu koupě, nebo v případě koupě Předmětu nájmu reklamace vad Předmětu nájmu, musí být uplatněna písemně (e-mailem, faxem) s uvedením konkrétní vady. Oznámení vad způsobených neúplností dodávky a jiných zjevných vad musí být předáno společnosti PERI bezodkladně, nejpozději však do čtrnácti kalendářních dnů od převzetí dodávky; skryté vady s výjimkou překližkových materiálů musí být oznámeny bezodkladně, nejpozději však do čtrnácti kalendářních dnů od jejich zjištění. Převzetí nebo přijetí Předmětu koupě nebo Předmětu nájmu nelze odmítnout z důvodu drobných vad. Reklamace vad oznámených po uplynutí jednoho roku od převzetí Předmětu koupě jsou vyloučeny.
  • Zákazník je povinen oznámit společnosti PERI vady Předmětu nájmu bezodkladně po jejich zjištění, nejpozději však do 8 kalendářních dnů od jejich zjištění, a to písemně (e-mailem, faxem) s uvedením konkrétní vady.
  • Odpovědnost za skryté vady Předmětu koupě, resp. v případě koupě Předmětu nájmu za vady Předmětu nájmu, je omezena na sjednanou kvalitu Předmětu koupě, resp. Předmětu nájmu, a pokud příslušné právní předpisy stanoví zvláštní záruku, vzdávají se smluvní strany tohoto práva a záruka za skryté vady nesmí přesáhnout sjednanou záruku za jakost.
  • Na Předměty nájmu poskytuje společnost PERI záruku za skryté vady po celou dobu trvání nájmu.
  • Náklady na kontrolu Předmětu koupě a Předmětu nájmu nese Zákazník. Předměty koupě a Předměty nájmu, u nichž byly zjištěny vady, musí být na požádání zpřístupněny společnosti PERI ke kontrole. Nároky Zákazníka z vad jsou vyloučeny, pokud nebo po dobu, kdy je společnosti PERI znemožněna prohlídka vytýkaných vad, nebo pokud nejsou bezodkladně poskytnuty důkazy požadované společností PERI v takovém rozsahu, aby společnost PERI mohla vadu zkontrolovat a ověřit; v takovém případě postačí, aby bylo vadné zboží poskytnuto společnosti PERI, lze-li z nich vadu a její příčinu odvodit.
  • Pokud není dohodnuto jinak, na prodej použitého materiálu se nevztahuje žádná záruka a Zákazník souhlasí s koupí takového materiálu jak stojí a leží, přičemž se záruka výslovně nevztahuje na skryté vady a Zákazník se tohoto práva vzdává.
  • Pokud je Předmět koupě vadný, společnost PERI na základě vlastní volby dodá nový předmět nebo vadný Předmět koupě opraví. V případě opravy začíná běžet zbývající část původní záruční doby, je-li mezi stranami sjednána, od vrácení opraveného Předmětu koupě. Totéž platí i v případě následné dodávky. PERI je oprávněna dodat v rámci dodávky nového Předmětu koupě novější Předmět koupě, který je svým vzhledem nebo funkcí podobný původnímu Předmětu koupě, pokud je zachována původní funkčnost Předmětu koupě.
  • Pokud je Předmět nájmu vadný nebo má vadu, která jej činí nevhodným k použití určenému ve Smlouvě, je společnost PERI rovněž oprávněna dle svého uvážení vadu odstranit dodáním nového Předmětu nájmu. V takovém případě bude dodání nového Předmětu nájmu a vyzvednutí vadného Předmětu nájmu provedeno na náklady společnosti PERI.
  • S výjimkou případů bezprostředního ohrožení a v případě, že společnost PERI neplní své záruční povinnosti, je Zákazník oprávněn odstranit vady sám nebo je nechat odstranit pouze s písemným souhlasem společnosti PERI. V tomto ohledu ponese společnost PERI pouze náklady, které by vznikly jí samé.
  • Pokud Zákazník instaloval vadný Předmět koupě do jiné věci nebo jej k ní připevnil v souladu s jejím druhem a účelem, společnost PERI uhradí Zákazníkovi nezbytné náklady na odstranění vadného Předmětu koupě a instalaci nebo připevnění opraveného nebo dodaného bezvadného Předmětu koupě v souladu se zákonem v rozsahu následného plnění. Není-li však dohodnuto jinak, není společnost PERI povinna v rozsahu následného plnění odstranit vadné Zboží a instalovat nebo připevnit opravené nebo dodané bezvadné Zboží.
  • Nároky Zákazníka na úhradu nákladů vzniklých v souvislosti s následným plněním, zejména nákladů na dopravu, cestovné, práci a materiál, jsou vyloučeny, pokud se tyto náklady zvýší v důsledku následné přepravy Předmětu koupě na jiné než sjednané místo dodání; společnost PERI je oprávněna tyto dodatečné náklady Zákazníkovi vyúčtovat.

10.         Odpovědnost

  • Odpovědnost společnosti PERI za škodu je zcela vyloučena, pokud Zákazník nepoužívá Předmět koupě nebo Předmět nájmu v souladu s příslušným platným návodem k montáži a používání poskytnutým společností PERI, v rozporu s obecně závaznými předpisy nebo s obecnými zásadami bezpečnosti práce. Společnost PERI dále neručí za kompatibilitu a bezpečnost dílů a příslušenství třetích stran ve spojení s Předmětem koupě, resp. s Předmětem nájmu.
  • Společnost PERI odpovídá za škodu – bez ohledu na právní základ – pouze v případech úmyslného jednání a hrubé nedbalosti a v jiných případech, kdy nelze odpovědnost podle platných právních předpisů omezit.
  • Společnost PERI neodpovídá za škodu způsobenou vyšší mocí nebo neoprávněným zásahem třetích osob nebo Zákazníka, zejména na konstrukci Předmětu koupě nebo Předmětu nájmu. Společnost PERI dále neodpovídá za používání poškozených nebo vadných Předmětů koupě nebo Předmětů nájmu Zákazníkem.

11.         Uchovávání osobních údajů

  • Společnost PERI se jako správce osobních údajů, které jí Zákazník poskytl v souvislosti s uzavřením nebo plněním nájemní, kupní nebo jiné obchodní smlouvy, zavazuje zpracovávat tyto osobní údaje v souladu s nařízením (EU) 2016/679 („GDPR“).
  • Společnost PERI využívá shromážděné osobní údaje včetně informací o zaměstnancích, vedoucích zaměstnancích nebo jiných zástupcích Zákazníka pro účely realizace příslušného obchodního vztahu. Toto zpracování je nezbytné pro plnění smlouvy se Zákazníkem podle čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, pro plnění zákonných povinností společnosti PERI podle čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR, jako je účetnictví, daňové výkaznictví nebo vykazování veřejných zakázek, a pro oprávněné zájmy společnosti PERI na efektivním fungování jejího podniku a řízení jejích obchodních vztahů podle čl. 6 odst. 1 písm. f) GDPR.
  • Údaje mohou být sdíleny s dalšími společnostmi v rámci skupiny PERI, důvěryhodnými zpracovateli údajů společnosti PERI (jako jsou dodavatelé služeb a poradci společnosti PERI), dalšími stranami zapojenými do plnění Smlouvy nebo s orgány veřejné moci (v rámci jejich příslušných zákonných pravomocí). Údaje mohou být rovněž sdíleny s potenciálními investory společnosti PERI a jejich poradci v rámci fúze, akvizice nebo jiné investiční příležitosti.
  • Údaje budou zpracovávány po dobu platnosti Smlouvy a archivovány po dobu nezbytnou pro řešení případných sporů vyplývajících z uzavřeného obchodního vztahu a dodržování právních povinností společnosti PERI.
  • Subjekty údajů mají právo požadovat informace o způsobu zpracování jejich osobních údajů, právo na přístup k údajům, jejich opravu nebo výmaz, omezení jejich zpracování nebo právo vznést námitku proti zpracování. Právo odvolat souhlas se zpracováním se obecně neaplikuje, neboť osobní údaje jsou zpracovávány zejména za účelem plnění Smlouvy uzavřené se Zákazníkem. Subjekt údajů je oprávněn podat stížnost proti zpracování údajů přímo u společnosti PERI nebo u Úřadu pro ochranu osobních údajů.

12.         Povinnost mlčenlivosti

  • Smluvní strany se zdrží využívání a zpřístupňování obchodního a firemního tajemství druhé smluvní strany, které jim bylo svěřeno nebo o kterém se dozvěděly v rámci spolupráce po dobu existence Smlouvy nebo po jejím ukončení, a nesmí je zpřístupnit třetím stranám bez předchozího písemného souhlasu příslušné smluvní strany. Pokud jde o společnost PERI, společnosti ve skupině se nepovažují za třetí strany, takže jejich zpřístupnění je povoleno.
  • Ostatní důvěrné informace, zejména technické informace, záměry, zkušenosti, poznatky nebo návrhy, které se stanou přístupnými pro smluvní strany v rámci smluvní spolupráce nebo které od sebe navzájem obdrží, ať už v jakékoli formě, mohou smluvní strany používat pouze v rámci jejich spolupráce a jsou povinny o nich zachovávat mlčenlivost po dobu pěti let po ukončení platnosti této Smlouvy, a nesmí je zpřístupnit třetím stranám bez předchozího písemného souhlasu sdělující smluvní strany.

13.         Rozhodné právo

Veškeré právní vztahy mezi společností PERI a Zákazníkem se řídí výhradně platnými právními předpisy v místě sídla společnosti PERI s výjimkou CISG [Úmluva OSN o mezinárodní koupi zboží] ze dne 11. dubna 1980.

14.         Místní příslušnost a plnění

  • Výlučnou soudní příslušnost pro všechny spory vyplývající ze smluvního vztahu nebo v souvislosti s ním mají příslušné soudy v místě sídla společnosti PERI. Společnost PERI si vyhrazuje právo podat žalobu v místě zákonné příslušnosti Zákazníka.
  • Pokud není dohodnuto jinak, je místem dodání sídlo společnosti PERI.

15.         Různé

Zákazník je oprávněn započíst nebo uplatnit zadržovací právo ve vztahu k pohledávkám vůči společnosti PERI pouze v případě, že je jeho protinárok nesporný, existuje k němu právně vymahatelný právní titul nebo protinárok vychází ze stejného smluvního vztahu. Pokud jednotlivá ustanovení těchto Podmínek jsou nebo se stanou neplatnými, nemá to vliv na platnost zbývajících ustanovení. Ve všech ostatních ohledech se na všechny následné služby, které má poskytnout společnost PERI, vztahují obecně závazné předpisy.

B.          Zvláštní podmínky společnosti PERI pro prodej Bednění a Lešení

  1. Zvláštní podmínky společnosti PERI pro prodej Nového zboží

Pokud si zákazník objedná u společnosti PERI Nové zboží, platí následující ustanovení. Následující označení v části B.I. „Předmět koupě“ se vztahuje výhradně na Nové zboží.

1.           Přechod rizika, přeprava

  • Společnost PERI dodává zboží ze závodu (EXW) podle podmínek Incoterms 2020 z určeného skladu společnosti PERI.
  • Dílčí dodávky společností PERI jsou přípustné, pokud jejich přijetí není pro Zákazníka nepřiměřené, je zajištěno dodání zbývajícího objednaného Předmětu koupě a Zákazníkovi v důsledku toho nevzniknou významné dodatečné výdaje nebo náklady (ledaže se společnost PERI zaváže, že tyto náklady ponese). Každá dílčí dodávka může být fakturována samostatně.
  • Pouze pokud bude v jednotlivých případech výslovně sjednáno, že společnost PERI zajistí přepravu Předmětu koupě, ponese PERI riziko při přepravě až do okamžiku předání Předmětu koupě přepravci.
  • Společnost PERI určí podle vlastního uvážení povahu dopravních prostředků používaných k přepravě.
  • Zákazník nese náklady na přepravu, dopravu a balení.

2.            Předání

  • K Předmětu koupě bude vystaven dodací list, který bude obsahovat druh a počet dodaných částí Předmětu koupě a další informace.
  • Při předání Předmětu koupě by měl být dodací list připravený podle článku B.I.1 podepsán ve dvou vyhotoveních Zákazníkem nebo jeho zástupcem a společností PERI. PERI a Zákazník obdrží každý po jednom vyhotovení dodacího listu.

3.            Převzetí

  • Zákazník je povinen převzít Předmět koupě v závodě nebo ve skladu společnosti PERI podle dohody smluvních stran. Převzetím přechází na Zákazníka nebezpečí náhodné ztráty a náhodného poškození Předmětu koupě.
  • Podpisem dodacího listu Zákazník potvrzuje převzetí Předmětu koupě ve sjednaném množství, čisté a bez zjevných vad. Převzetí nebo akceptaci Předmětu koupě nelze odmítnout z důvodu drobných vad. Pokud Zákazník nebo jeho zástupce (zejména přepravce) potvrdí dodací list bez výhrad, má se za to, že Zákazník Předmět koupě řádně převzal, což odpovídá sjednaným podmínkám mezi smluvními stranami.
  • Zákazník je v prodlení s převzetím Předmětu koupě, pokud si jej nevyzvedne ve sjednaném termínu dodání nebo jej v případě smluvně sjednaného převzetí nepřevezme, přestože je připravené k předání. V případě nezávazných dodacích lhůt nebo termínů dodání může společnost PERI Zákazníkovi oznámit, s dvoutýdenní výpovědní lhůtou, že je Předmět koupě připravený k vyzvednutí nebo v případě smluvně sjednané akceptace k převzetí; pokud si Zákazník Předmět koupě nevyzvedne nebo ho nepřevezme ke konci stanovené lhůty, je v prodlení s převzetím.
  • Předání nebo převzetí se považuje za uskutečněné, pokud je Zákazník v prodlení s převzetím.

4.            Ceny, zálohy

  • Cena Předmětu koupě vyplývá ze Smlouvy (článek A.3). Pokud se Předmět koupě skládá z více jednotlivých částí, pak celková kupní cena a cena, která má být uvedena k vyúčtování, vychází z vynásobení množství a kupní ceny Předmětu koupě.
  • Dojde-li v době mezi uzavřením Smlouvy a dodáním ke změně nákladů společnosti PERI, zejména v důsledku změn ceny materiálů nebo surovin, kolektivní smlouvy o mzdách nebo jiných změn ceny u dodavatelů nebo výkyvů směnných kurzů, za které společnost PERI neodpovídá a které nemohla s dostatečnou jistotou předvídat, je oprávněna odpovídajícím způsobem upravit sjednanou cenu. Zvýšení ceny musí být oznámeno Zákazníkovi. Na jeho žádost musí společnost PERI doložit faktory a jejich rozsah, které se na zvýšení ceny podílejí. Pokud je celkové zvýšení ceny vyšší než 10 %, je Zákazník oprávněn od Smlouvy písemně odstoupit, pokud odstoupí do dvou týdnů od doručení oznámení o zvýšení ceny.
  • Společnost PERI je oprávněna žádat zaplacení Předmětu koupě před dodáním. Podmínky takové zálohové platby budou předem sjednány mezi smluvními stranami.

5.            Výhrada vlastnictví

  • Předmět koupě zůstává až do úplného zaplacení kupní ceny ve vlastnictví společnosti PERI. V případě běžných faktur použije společnost PERI Vyhrazené zboží jako záruku na úhradu zůstatkové faktury společnosti PERI. Nebezpečí škody na Vyhrazeném zboží přechází na Zákazníka okamžikem jeho převzetí. Pokud Zákazník Vyhrazené zboží řádně nepřevezme, přechází na něj nebezpečí škody okamžikem, kdy mělo dojít k převzetí podle Smlouvy. V případě přepravy Vyhrazeného zboží třetí osobou přechází nebezpečí škody na Vyhrazeném zboží na Zákazníka okamžikem jeho předání této třetí osobě.
  • Uspokojení jednotlivých pohledávek na běžném účtu neruší výhradu vlastnictví.
  • Zákazník je povinen skladovat Vyhrazené zboží zakoupené od společnosti PERI odděleně od Ostatního materiálu pro bednění a lešení a odpovídajícím způsobem je označit jako majetek společnosti PERI. Pokud dojde v rozporu s povinností Zákazníka ve smyslu předchozí věty k promíchání / smísení Vyhrazeného zboží s Ostatním materiálem pro bednění a lešení a Vyhrazené zboží nelze od Ostatního materiálu pro bednění a lešení nadále oddělit, stává se společnost PERI spoluvlastníkem podle zákona.
  • Zákazník je povinen neprodleně informovat společnost PERI o jakýchkoli nucených exekučních opatřeních třetích osob ve vztahu k Vyhrazenému zboží nebo ve vztahu k postoupeným pohledávkám, a předat jí doklady potřebné k případnému vznesení výhrady. Společnost PERI musí být bezodkladně informována o veškerých skutečných nebo hrozících nucených exekučních opatřeních, insolvenčních opatřeních, zabavení nebo konfiskaci Vyhrazeného zboží třetími osobami nebo orgány veřejné moci. Veškeré související náklady na zásah nese v každém případě Zákazník, pokud je nenesou třetí osoby.

6.            Kvalita Předmětu koupě, specifikace a použití, záruky

  • Kvalita Předmětu koupě je výhradně specifikací, která je předmětem každé jednotlivé Smlouvy. Je odpovědností Zákazníka jako informovaného a profesionálního koncového uživatele, aby si ověřil, zda je Předmět koupě vhodný pro účely, pro které jej chce použít.
  • Informace poskytnuté společností PERI ústně, písemně nebo jakoukoli jinou formou o vhodnosti, včetně použití, zpracování a jiného využití, jsou podávány podle jejího nejlepšího vědomí, ale musí být považovány pouze za nezávazné informace a nezbavují Zákazníka jeho povinnosti vlastního přezkumu Předmětu koupě dodaného společností PERI z hlediska jeho vhodnosti pro zamýšlený účel. Aplikace, zpracování a další použití Předmětu koupě probíhá mimo kontrolu společnosti PERI, a proto za ně odpovídá výhradně Zákazník, není-li výslovně stanoveno jinak. Odchylky v hmotnosti, rozměrech a jiných technických hodnotách, které nemají vliv na zamýšlené použití, jsou přípustné a neopravňují Zákazníka k vznesení reklamace.
  • Předmět koupě odpovídá zamýšlené kvalitě, pokud v okamžiku přechodu rizika na věci odpovídá technickým specifikacím popsaným v návodu k montáži a použití, který se na něj vztahuje.
  • Záruky, zejména záruka za jakost, jsou pro společnost PERI závazné pouze tehdy, pokud (i) jsou obsaženy v nabídce nebo potvrzení objednávky, (ii) jsou výslovně označeny jako „záruka“ nebo „záruka za jakost“ a (iii) výslovně stanoví povinnosti, které pro společnost PERI z takové záruky vyplývají.
  • S výjimkou případů uvedených v této smlouvě jsou vyloučeny veškeré záruky, podmínky, ujednání a závazky, výslovné nebo konkludentní, ať už na základě zákona, zvykového práva, obchodních zvyklostí, průběhu obchodování nebo na jiném (včetně např. záruk týkajících se kvality, výkonu nebo vhodnosti či vhodnosti pro daný účel) ve vztahu k našemu zboží nebo službám, které má společnost PERI Zákazníkovi poskytnout.

7.            Smluvní pokuta a poplatek za odstoupení od smlouvy

  • Smluvní strany se dohodly na následujících smluvních pokutách:
  • V případě, že Zákazník odmítne nebo jinak znemožní společnosti PERI dokončit dodávku včas, zaplatí Zákazník společnosti PERI za každý kalendářní den prodlení smluvní pokutu ve výši 0,05 % z ceny nedodaného Předmětu koupě.
  • V případě prodlení Zákazníka s úhradou kupní ceny, její splátky či zálohy je Zákazník povinen zaplatit společnosti PERI za každý kalendářní den prodlení smluvní pokutu ve výši 0,05 % z nezaplacené částky.
  • V ostatních případech podstatného porušení smluvních povinností Zákazníka vyplývajících z článku B těchto Podmínek je společnost PERI oprávněna účtovat Zákazníkovi jednorázovou smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč za každé takové jednotlivé porušení.
    • Smluvní strany se dohodly na následujícím poplatku za odstoupení od smlouvy:
  • V případě jednostranného neoprávněného odstoupení Zákazníka od Smlouvy je Zákazník povinen zaplatit společnosti PERI poplatek za odstoupení od Smlouvy ve výši 30 % kupní ceny Předmětu koupě, pokud Předmět koupě nebyl vyroben nebo vyvinut, a 80 % kupní ceny Předmětu koupě, pokud Předmět koupě byl vyroben nebo vyvinut.

II.           Zvláštní podmínky pro použité zboží a koupi Předmětu nájmu

1.           Koupě Předmětu nájmu

Pokud má Zákazník zájem o koupi Předmětu nájmu, mohou smluvní strany uzavřít samostatnou kupní smlouvu týkající se Předmětu nájmu po vypořádání všech nároků a závazků vyplývajících z nájemní Smlouvy nebo v souvislosti s ní. Podmínky takové kupní smlouvy budou sjednány mezi smluvními stranami.

2.           Nároky z vad zboží

Pokud Zákazník kupuje zboží, které mu dříve společnost PERI poskytla na základě Smlouvy o nájmu, ať už jako celek nebo jeho část, jedná se o koupi Použitého zboží. Nákup se uskutečňuje „ve stavu, v jakém bylo zkontrolováno“ V rozsahu dovoleném platnými právními předpisy se Zákazník tímto vzdává veškerých práv z vadného plnění ohledně Použitého zboží proti společnosti PERI. Pro vyloučení pochybností platí, že pokud platné právní předpisy neumožňují vzdání se takových práv, použije se přiměřeně článek A.9.2.

3.           Použití zvláštních podmínek společnosti PERI pro prodej Nového zboží

Ve všech ostatních ohledech se přiměřeně použijí Zvláštní podmínky pro prodej Nového zboží (článek B.I).

C.           Zvláštní podmínky společnosti PERI pro nájem Bednění a Lešení

1.            Povaha Předmětu nájmu

  • Předmětem nájmu je obvykle dříve Použité zboží.

Zákazník nemá nárok na dodání Nového zboží.

Předmět nájmu se předává ve vyhovujícím a funkčním stavu.

  • Společnost PERI nesmí, s výjimkou výkonu svých práv podle této Smlouvy nebo příslušných právních předpisů, zasahovat do klidné držby Předmětu nájmu ze strany Zákazníka.
  • Jakékoli další požadavky týkající se Předmětu nájmu by měly být předem písemně sjednány mezi společností PERI a Zákazníkem. Zákazník je povinen ověřit vhodnost Předmětu nájmu pro konkrétní účel. Společnost PERI zejména neposkytuje žádnou záruku ani příslib, že Předmět nájmu je vhodný nebo kompletní pro plánované použití, že odpovídá příslušným bezpečnostním předpisům nebo že Předmět nájmu splňuje požadavky případných zásad bezpečnosti a ochrany zdraví Zákazníka.

2.            Výpočet

  • Nájemné se skládá z nájemného a z manipulačního poplatku, které jsou předmětem dohody smluvních stran ve Smlouvě. Nájemné se účtuje od počátku a konce doby nájmu, jak je upraveno v článku C.7. Nájemné nezahrnuje nájemné za palety, které bude stanoveno zvlášť podle skutečného počtu palet.
  • Movité věci označené v ceníku společnosti PERI hvězdičkou (*) nejsou určeny k nájmu, ale primárně k prodeji, a v případě jejich dodání Zákazníkovi podléhají samostatné fakturaci.
  • Není-li dohodnuto jinak, faktury za nájem se vystavují za posledních 30 (třicet) kalendářních dnů.

3.            Převod / kontrola Předmětu nájmu

  • Předmět nájmu je na žádost Zákazníka poskytován k vyzvednutí v několika částech. Není-li ve Smlouvě dohodnuto jinak, je Zákazník povinen svůj záměr vyzvednout Předmět nájmu po částech oznámit společnosti PERI před plánovaným dnem vyzvednutí.
  • Společnost PERI poskytuje Předmět nájmu k vyzvednutí Zákazníkovi ve sjednaném skladu, není-li ve Smlouvě dohodnuto jinak. Zákazník je povinen si před převzetím Předmětu nájmu sjednat termín nakládky v příslušném skladu.
  • Společnost PERI přiloží k dodávce dodací list ve dvojím vyhotovení. Na dodacím listu se zásilkou musí být uvedeno číslo a druh výrobku pro dodávané části Předmětu nájmu. Po předání Předmětu nájmu Zákazníkovi je Zákazník povinen neprodleně Předmět nájmu zkontrolovat z hlediska jeho shody se specifikací uvedenou v dodacím listu, úplnosti a funkčnosti.
  • Dodací list musí být podepsán Zákazníkem nebo jeho zástupcem v okamžiku předání Předmětu nájmu Zákazníkovi.
  • Zákazník je povinen Předmět nájmu převzít, pokud se na Předmětu nájmu nevyskytují závažné vady.
  • Pokud je dodací list potvrzen Zákazníkem nebo jeho zástupcem (zejména přepravcem) bez výhrad, má se za to, že Zákazník řádně převzal Předmět nájmu, který odpovídá podmínkám sjednaným mezi smluvními stranami.
  • Dílčí dodávky společnosti PERI jsou přípustné. V případě dílčích dodávek společnost PERI oznámí každou takovou dodávku.
  • Chybějící nebo vadné díly je třeba společnosti PERI neprodleně písemně oznámit. Pokud Zákazník opomene společnost PERI informovat, považuje se dodávka za přijatou, pokud se nejedná o vadu, která nebyla při kontrole zjistitelná. To neplatí pro případy, kdy je uvedeno a dodáno částečné plnění.

4.            Přechod nebezpečí škody na věci, odeslání a balení a náklady na odeslání a balení a čekací doby

  • Provádí-li přepravu Předmětu nájmu sám Zákazník nebo přepravce či zasilatel zastupující Zákazníka, pak Zákazník nese riziko při přepravě od okamžiku předání Předmětu nájmu dopravci či zasilateli nebo samotnému Zákazníkovi. To platí bez ohledu na to, zda přepravu pro Zákazníka zajistila společnost PERI.
  • V ostatním se ustanovení Podmínek podle článku B.1 použijí přiměřeně na tento článek C.4.

5.            Užívání Předmětu nájmu

  • Zákazník je povinen při užívání Předmětu nájmu dodržovat pravidla stanovená v návodu k montáži a použití a aktuální platné znění předpisů o bezpečnosti práce. Návod k montáži je volně přístupný na https://www.peri.cz/ke-stazeni.html, případně je poskytnut na vyžádání.
  • Zákazník nese riziko užívání Předmětu nájmu s vlastními díly nebo s díly jiného výrobce.
  • Zákazník odpovídá za odborné zacházení, montáž, odborné užívání, průběžné a závěrečné čištění, údržbu a správné a řádné skladování Předmětu nájmu, a to po celou dobu trvání nájemního vztahu. Zákazník odpovídá za škody způsobené na Předmětu nájmu a za jeho ztrátu.
  • Zákazník je povinen s Předmětem nájmu zacházet šetrně a vhodným způsobem a učinit nezbytná opatření, aby nedošlo ke snížení užitných vlastností Předmětu nájmu.
  • Povinnost údržby a oprav během doby nájmu nese Zákazník v rozsahu, v jakém odpovídající škoda souvisí s užíváním Předmětu nájmu nebo s oblastí rizika Zákazníka. Poškození Předmětu nájmu způsobené nesprávným užíváním musí být nahrazena v souladu s právními předpisy.
  • Pokud Předmět nájmu sestává z Lešení, platí pro použití Předmětu nájmu kromě ustanovení článků C.1 - C.5.4 následující: Lešení smí být používáno pouze v souladu s návodem k montáži a použití a příslušnými oborovými normami. Nedodržení tohoto požadavku zbavuje společnost PERI odpovědnosti za případnou škodu vzniklou v důsledku takového nesprávného použití.
  • Zákazník je povinen zajistit, aby byl Předmět nájmu chráněn před poškozením.

6.            Termíny a lhůty

Čtyři týdny po překročení nezávazné lhůty může Zákazník požádat společnost PERI textovou formou (dopisem, faxem, e-mailem) o doručení v přiměřené dodatečné lhůtě. Společnost PERI je v prodlení až po obdržení této žádosti. Pokud bude společnost PERI v prodlení s plněním, je Zákazník oprávněn od Smlouvy odstoupit až po marném uplynutí dodatečné lhůty.

7.            Doba trvání nájmu

  • Doba trvání nájmu každého Předmětu nájmu začíná dnem, kdy Předmět nájmu opustí sklad společnosti PERI. Doba trávní nájmu každého Předmětu nájmu končí dnem, kdy se Předmět nájmu opět dostane do smluvně sjednaného skladu společnosti PERI. Pokud ve Smlouvě o nájmu nebyl stanoven konkrétní nájemní sklad, pak je nájemním skladem takový sklad, který leží nejblíže staveništi, na které byl Předmět nájmu dodán.
  • Vzhledem k tomu, že za přepravu Předmětu nájmu odpovídá Zákazník, pokud se vyzvednutí Předmětu nájmu uskuteční později než v den sjednaný ve Smlouvě z důvodů, za které odpovídá Zákazník, pak se za počátek doby nájmu považuje den, kdy byla společnost PERI připravena Předmět nájmu odeslat.
  • Zákazník nese nebezpečí spojené s užíváním pronajatého materiálu. Společnost PERI neposkytuje přerušení nebo snížení nájemného z důvodu dovolené, nepříznivého počasí nebo technických odstávek. Zákonná odpovědnost společnosti PERI za porušení povinností tím není dotčena.
  • Je-li nájem sjednán na dobu neurčitou, Smlouva zaniká dohodou smluvních stran nebo výpovědí s desetidenní výpovědní lhůtou.

8.            Označení a reklama

  • Společnost PERI je oprávněna umístit na viditelné místo na Předmětu nájmu reklamu své společnosti a výrobků ve velikosti stanovené společností PERI. Pracovní způsobilost Předmětu nájmu by tím neměla být ovlivněna v neprospěch Zákazníka.
  • V rozsahu, v jakém je Zákazník oprávněn disponovat těmito právy, uděluje Zákazník společnosti PERI právo fotografovat objekty, na kterých provádí práce pomocí Lešení nebo Bednění společnosti PERI a používat je v reklamách společnosti PERI spolu s názvem Zákazníka, a to v jakékoliv formě, jako jsou katalogy, prospekty, seznamy referencí, na svých domovských internetových stránkách https://www.peri.cz/, na platformách sociálních médií a obdobných místech. V rozsahu, v jakém Zákazník není oprávněn takovými právy disponovat, se Zákazník tímto zavazuje vyvinout veškeré přiměřené úsilí, aby tato práva získal od třetích stran. Zákazník je povinen zajistit, aby reklama vylepená společností PERI nebyla poškozena nebo nesprávně umístěna.
  • Umístění reklamy Zákazníka, jeho klienta nebo třetí osoby na Předmět nájmu vyžaduje předchozí souhlas společnosti PERI, pokud takové umístění vyžaduje zásah do podstaty Předmětu nájmu. Reklama Zákazníka by v žádném případě neměla zcela nebo zčásti zakrývat nebo překrývat reklamu společnosti PERI.

9.            Podnájem, výpůjčka a Převod Předmětu nájmu

  • Zákazník není oprávněn Předmět nájmu nebo jeho části dále pronajmout nebo půjčit třetí osobě ani jiným způsobem převést držení Předmětu nájmu nebo jeho částí na třetí osoby (dále jen „Převod Předmětu nájmu“). Jakýkoli převod Předmětu nájmu nebo jeho části vyžaduje předchozí písemný souhlas společnosti PERI. Užívání Předmětu nájmu některým ze subdodavatelů Objednatele, který působí na staveništi sjednaném ve Smlouvě o nájmu, nevyžaduje nutně souhlas podle předchozí věty, pokud subdodavatel užívá Předmět nájmu výhradně na staveništi sjednaném ve Smlouvě o nájmu.
  • Zákazník tímto postupuje veškeré pohledávky Zákazníka vůči třetí osobě z Převodu Předmětu nájmu na společnost PERI, která toto postoupení přijímá. Zákazník tímto postupuje své pohledávky vzniklé vůči třetí osobě z důvodu nakládání s Předmětem nájmu nebo jeho části na společnost PERI, která toto postoupení přijímá.
  • Zákazník je povinen neprodleně informovat společnost PERI, pokud dojde k zabavení nebo jinému postižení Předmětu nájmu nebo jeho části, včetně jakéhokoli skutečného nebo hrozícího insolvenčního, exekučního nebo obdobného řízení. Zákazník je rovněž povinen neprodleně informovat společnost PERI o všech návrzích na nucenou dražbu a nucenou správu, pokud jde o nemovitost, na níž se nachází Předmět nájmu, nebo související budovy či zařízení.
  • Zákazník není oprávněn přenést nebo přemístit Předmět nájmu nebo jeho část na jiné místo, než je uvedeno ve Smlouvě o nájmu, pokud k tomu společnost PERI předem nedala písemný souhlas.

10.          Zpětné dodání

  • Zpětné dodání Předmětu nájmu („Zpětné dodání“) provede provádí Zákazník sám, pokud není při uzavření Smlouvy výslovně písemně stanoveno jinak. Zákazník je povinen si před vrácením Předmětu nájmu sjednat termín vykládky v příslušném skladu.
  • Zpětné dodání se provádí na náklady a nebezpečí zákazníka. Společnost PERI může, pokud je tak výslovně dohodnuto, zajistit pro Zákazníka přepravu a pověřit k tomuto účelu přepravní společnost. Převezme-li zpětnou přepravu přepravní společnost, nese riziko poškození při přepravě Zákazník.
  • Pokud se společnost PERI zaváže ke zpětné přepravě Předmětu nájmu jako doplňkové službě (články E), pak postupuje na Zákazníka pouze své nároky na náhradu škody vzniklé v důsledku vrácení Předmětu nájmu vůči přepravci nebo zasilateli. Ve všech ostatních ohledech nese společnost PERI odpovědnost pouze podle článku C.14.
  • Společnost PERI může určit druh zásilky a balení pro Zpětné dodání. Při Zpětném dodání by měly být použity a vráceny obalové materiály dodané společností PERI (drátěné boxy, europalety atd.).
  • Zpětné dodání musí být uskutečněno do nájemního skladu společnosti PERI uvedeného ve Smlouvě (dále jen „Místo zpětného dodání“), pokud není výslovně stanoveno jinak.
  • Pokud je Předmět nájmu na žádost společnosti PERI vrácen na jiné místo, než je Místo zpětného dodání, nese společnost PERI případné vzniklé dodatečné náklady na přepravu.
  • Pojištění přepravy se uzavírá pouze na výslovné přání a náklady Zákazníka.
  • Zákazník je povinen vrátit pronajatý materiál v kompletním, původním technickém stavu, bez jakéhokoli poškození kromě běžného opotřebení, ve vyčištěném a znovu použitelném stavu, demontovaný, roztříděný podle rozměrů, uložený na paletách a řádně upravený pro vykládku vysokozdvižným vozíkem.
  • Mechanické díly, jako jsou osy nebo šrouby, které společnost PERI před předáním namazala, musí být před vrácením znovu namazány.
  • Zákazník by měl neprodleně informovat společnost PERI o částech Předmětu nájmu, které se ztratily nebo se staly nepoužitelnými či došlo k jejich poškození během doby nájmu v důsledku užívání Zákazníkem, a to, jakmile se o tom dozví. Ty části Předmětu nájmu, které již nelze opravit ani po vynaložení přiměřených nákladů, se považují za nepoužitelné. Kromě toho je Zákazník povinen nést náklady na likvidaci nepotřebných částí Předmětu nájmu.
  • Zákazník je povinen zajistit, aby nedocházelo ke smíšení pronajatých předmětů stejného typu. Pokud jsou smíšeny předměty pronájmu, předměty koupě a další předměty, je Zákazník povinen uvést, které jsou Předměty nájmu, které jsou Předměty koupě a které jsou další předměty. V případě pochybností má společnost PERI právo odlišit ty předměty, které mají být považovány za Předměty nájmu, od smíšených předmětů podle vlastní volby a může požadovat vrácení těchto Předmětů nájmu po skončení nájemního vztahu.
  • Zákazník je povinen vyplnit Dodací list o vrácení, který mu společnost PERI poskytla v souvislosti s jeho Zpětným dodáním. Zákazník je povinen v Dodacím listu o vrácení uvést počet a popis zboží pro část Zpětného dodání zaslaného se zásilkou. Dodací list o vrácení musí být předán společnosti PERI nejpozději s vrácením Předmětu nájmu a musí být podepsán Zákazníkem.

11.          Kontrola vrácení zásilky

  • Po dodání Předmětu nájmu na Místo zpětného dodání nebo na jiné místo vykládky sjednané mezi Zákazníkem a společností PERI se Předmět nájmu spočítá a ověří se, zda odpovídá podmínkám Zpětného dodání uvedeným v článku C.8 and C.10.9 a specifikacím uvedeným v Dodacím listu o vrácení (dále jen „Kontrola zpětného dodání“). Pokud to běžný obchodní styk umožňuje, provádí se Kontrola vrácené dodávky bezprostředně po Zpětném dodání.
  • Společnost PERI vypracuje písemnou zprávu o Kontrole zpětného dodání. Zákazník má právo prokázat, že zpráva vypracovaná společností PERI je nesprávná.
  • Pokud není možné z časových důvodů nebo z jiných důvodů provést Kontrolu zpětného dodání ihned po Zpětném dodání, má společnost PERI právo provést takovou Kontrolu zpětného dodání později („Následná kontrola zpětného dodání“). V takovém případě společnost PERI zdokumentuje Zpětné dodání a vyhotoví o Následné kontrole vrácené dodávky potvrzení o zpětném dodání, které zašle Zákazníkovi.

12.          Vyzvednutí

  • Pokud Zákazník nemůže zajistit vyzvednutí z důvodu okolností, za které odpovídá, prodlužuje se odpovídajícím způsobem doba nájmu. V takovém případě je Zákazník povinen uhradit náklady na opakovanou přepravu.
  • Pokud si společnost PERI nevyzvedne Předmět nájmu ve sjednaný den a čas, pak je Zákazník oprávněn neprodleně telefonicky nebo písemně požadovat opětovné vyzvednutí.
  • Společnost PERI je povinna vyzvednutí Předmětu nájmu včas oznámit. V době vyzvednutí Předmětu nájmu společností PERI by měl být Předmět nájmu ve stavu definovaném v článku C.9.8 a C.9.9. Musí být pečlivě naložen na náklady Zákazníka. V opačném případě bude společnost PERI zvlášť počítat příslušné povinné čekací doby. Pokud se vyzvednutí zpozdí o více než dvě hodiny z důvodů, za které odpovídá Zákazník, nahradí společnosti PERI zvlášť čekací dobu přesahující dvě hodiny.

13.          Předčasné ukončení smlouvy

  • Společnost PERI je oprávněna předčasně ukončit Smlouvu o nájmu a všechny ostatní stávající Smlouvy bez výpovědní lhůty a uplatnit své právo na vrácení a vyzvednutí Předmětu nájmu, pokud
    • je Zákazník v prodlení s úhradou nájemného po dobu delší než jeden měsíc,
    • je směnka nebo šek Zákazníka zpochybněna Zákazníkem nebo třetí osobou a společnost PERI neúspěšně stanovila dvoutýdenní lhůtu k zaplacení dlužné částky,
    • Zákazník vstoupil do likvidace nebo byl proti němu podán insolvenční návrh či zahájeno exekuční řízení nebo
    • Předmět nájmu není řádně používán nebo udržován v souladu s návodem společnosti PERI k montáži a použití, přestože byly uplatněny upomínky. Kromě toho se upozornění nevyžaduje v případě hrubě nedbalého zacházení.
  • Společnost PERI je výslovně oprávněna vstoupit na staveniště za účelem vyzvednutí Předmětu nájmu v situacích uvedených v článku C.1.
  • Zákazník nese náklady vzniklé společnosti PERI v důsledku vyzvednutí Předmětu nájmu jako následek ukončení Smlouvy o nájmu.
  • Po výpovědi Smlouvy bez výpovědní doby je společnost PERI oprávněna požadovat kromě zbývajícího nájemného také náhradu škody.
  • Pro případ výpovědi je proti dalšímu užívání Předmětu nájmu protestováno již v okamžiku uzavření Smlouvy. Pokud Zákazník nadále užívá Předmět nájmu i po uplynutí doby nájmu, Smlouva se nepovažuje za prodlouženou.

14.          Odpovědnost společnosti PERI

  • Odpovědnost společnosti PERI je vyloučena, pokud Zákazník nepoužívá Předmět nájmu v souladu s platným návodem k montáži a použití poskytnutých společností PERI a umístěných na https://www.peri.cz/ke-stazeni.html, pokud to je důvodem vzniku škody.
  • Ustanovení Podmínek podle článku 10 se použijí obdobně (přiměřeně).

15.          Odpovědnost zákazníka

  • Zákazník není oprávněn užívat Předmět nájmu po uplynutí doby nájmu. Pokud bude Zákazník Předmět nájmu nadále užívat, má společnost PERI právo požadovat po Zákazníkovi náhradu škody vedle běžného nájemného dle platného ceníku společnosti PERI, a to do vrácení Předmětu nájmu.
  • Zákazník má povinnost nahradit společnosti PERI škodu v souladu se zákonnými požadavky, pokud nevrátí Předmět nájmu po skončení Smlouvy o nájmu nebo nevrátí Předmět nájmu ve stavu uvedeném v článku C.8 a C.10.9 s výjimkou případu, kdy za to Zákazník neodpovídá.
  • Pokud je Zákazník povinen poskytnout společnosti PERI náhradu škody z důvodu nevrácení, úplného poškození, nepoužitelnosti nebo ztráty Předmětu nájmu, počítá se škoda z původní hodnoty Předmětu nájmu podle ceníku společnosti PERI platného v době uzavření Smlouvy, přičemž se odečte přiměřená sleva na použité díly v důsledku snížení hodnoty.
  • Pokud je Zákazník povinen poskytnout společnosti PERI náhradu škody v důsledku poškození Předmětu nájmu, je společnost PERI oprávněna žádat náhradu nákladů na opravu až do výše 100 % původní ceny Předmětu nájmu stanovené v ceníku nájmu společnosti PERI, který byl platný v době uzavření Smlouvy. PERI je oprávněna vyčíslit výši škody s ohledem na stupeň poškození. Stupeň poškození se určí podle kritérií pro posouzení stupně opotřebení nebo poškození Předmětu nájmu nebo kritérií pro nájem společnosti PERI daných výrobcem a zveřejněných na https://www.peri.cz/ke-stazeni.html. Společnost PERI si vyhrazuje právo účtovat náklady na ekologickou likvidaci poškozeného Předmětu nájmu.
  • Zákazník je povinen uzavřít přiměřené pojištění, které pokryje celou hodnotu Předmětu nájmu. Pojištění musí krýt minimálně rizika jako je krádež, škoda způsobená požárem a vodou, škoda způsobená nepříznivými povětrnostními podmínkami a škoda způsobená přerušením provozu z výše uvedených důvodů.
  • Zákazník je povinen v případě vzniku škody postoupit své pohledávky vůči pojistiteli na společnost PERI na její žádost.
  • Nároky společnosti PERI z pronájmu Předmětu nájmu a v souvislosti s ním, které vznikly do okamžiku oznámení škodné události společnosti PERI, zůstávají nedotčeny, a to i v případě zničení Předmětu nájmu.

16.          Smluvní pokuta

Smluvní strany se dohodly na následujících smluvních pokutách:

  • V případě prodlení s úhradou ceny nájmu nebo její splátky je Zákazník povinen zaplatit společnosti PERI smluvní pokutu ve výši 0,05 % z dlužné částky za každý kalendářní den prodlení.
  • V případě, že Zákazník instaluje, přemístí nebo přesune Předmět nájmu na staveniště, která nejsou uvedena v objednávce nebo která nebyla dodatečně schválena společností PERI, je Zákazník oprávněn požadovat jednorázovou smluvní pokutu ve výši 50 000 Kč, kterou je povinen zaplatit společnosti PERI do 3 pracovních dnů od doručení písemné výzvy.
  • V případě, že Zákazník Předmět nájmu bez souhlasu společnosti PERI bezplatně nebo za úplatu pronajme nebo půjčí jinému subjektu, je společnost PERI oprávněna účtovat Zákazníkovi smluvní pokutu ve výši 100 000 Kč za každé jednotlivé porušení. Zákazník je povinen zaplatit smluvní pokutu do 3 pracovních dnů od doručení písemné výzvy.
  • V ostatních případech podstatného porušení smluvních povinností Zákazníka vyplývajících z článku C těchto Podmínek je společnost PERI oprávněna účtovat Zákazníkovi jednorázovou smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč za každé jednotlivé porušení.
  • V případě, že Zákazník výslovně požádá o nájem konkrétního Bednění nebo Lešení, které bude muset společnost PERI za tímto účelem koupit nebo pronajmout od své mateřské společnosti, a Zákazník následně odmítne nájem přijmout, je povinen zaplatit smluvní pokutu ve výši nájmu těchto neakceptovaných částí za dobu 30 dní stanovenou v písemné nabídce.

D.              Zvláštní podmínky společnosti PERI pro instruktáž a kontrolu provedení

1.            Popis plnění

Pokud je tak výslovně dohodnuto ve Smlouvě, zavazuje se společnost PERI provést instruktáž zaměstnanců určených Zákazníkem o používání materiálu pro Bednění nebo Lešení dodaného společností PERI a zavazuje se provést kontrolu provedení svým zaměstnancem. PERI poskytuje v souvislosti s instruktáží nebo kontrolou provedení následující služby:

  • Instruktáž:
    • Společnost PERI provede instruktáž zaměstnanců Zákazníka ohledně správného a odborného zacházení s Bedněním nebo Lešením podle vlastního návodu k montáži a použití. Samotná montáž je odpovědností Zákazníka jako informovaného konečného uživatele.
    • Instruktáž nenahrazuje posouzení rizik a návod k montáži Zákazníka v souladu s předpisy o bezpečnosti práce.
  • Kontrola provedení:
    • V rámci porovnání plánů společnost PERI zkontroluje shodu skutečné skladby Bednění nebo Lešení s návodem k montáži. Zde kontrolor určený společností PERI zkontroluje Bednění nebo Lešení postavené Zákazníkem namátkovou vizuální kontrolou zjevných odchylek od návodu k montáži.
    • Kontrola provedení nenahrazuje návod k montáži ani posouzení rizik Zákazníkem v souladu s předpisy o bezpečnosti práce.
  • Zákazník je povinen splnit všechny předpoklady, které jsou nezbytné pro službu společnosti PERI, a zajistit, aby pro stavbu Bednění a Lešení byla získána veřejnoprávní povolení, pokud jsou podle platných právních předpisů vyžadována. Pokud má tyto předpoklady nebo veřejnoprávní povolení zajistit dodavatel(é) Zákazníka, Zákazník se zavazuje vynaložit veškeré přiměřené úsilí, aby tento dodavatel(é) splnil(i) všechny uvedené předpoklady nebo zajistil(i) získání takových veřejnoprávních povolení. Společnost PERI v žádném případě neodpovídá za veřejnoprávní povolení související s výstavbou Bednění a Lešení.

2.            Odpovědnost zaměstnance PERI

  • Zaměstnanec PERI není oprávněn vydávat pokyny zaměstnancům nebo spolupracovníkům Zákazníka na staveništi. Není tedy odpovědný za dodržování předpisů o bezpečnosti práce a příslušných bezpečnostních požadavků a za používání jeřábů a vysokozdvižných vozíků.
  • Zaměstnanec PERI neodpovídá za harmonogram dodávek ani za použití a funkčnost materiálu pro Bednění nebo Lešení, který je v držení nebo ve vlastnictví Zákazníka.

3.            Odměna

Odměna bude Zákazníkovi účtována v rámci sjednané hodinové sazby plus případné příplatky za přesčasy, noční nebo směnný provoz, pokud není dohodnuto jinak. Seznam hodinových sazeb a příplatků poskytne společnost PERI bezplatně Zákazníkovi na vyžádání.

4.            Odpovědnost

  • Společnost PERI neodpovídá za škody, které způsobil Zákazník při montáži Bednění nebo Lešení provedené Zákazníkem v rozsahu, v jakém byla škoda způsobena na tomto základě.
  • Ustanovení Podmínek uvedených v článku 10 se použijí přiměřeně (obdobně).

5.            Smluvní pokuta

Smluvní strany se dohodly na následujících smluvních pokutách:

  • V případě prodlení Zákazníka s úhradou ceny, splátky na cenu či zálohy zaplatí Zákazník smluvní pokutu ve výši 0,05 % z nezaplacené částky za každý kalendářní den prodlení.
  • V ostatních případech závažného porušení smluvní povinnosti Zákazníka vyplývající z článku D těchto Podmínek je společnost PERI oprávněna účtovat Zákazníkovi jednorázovou smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč za každé takové jednotlivé porušení.

6.            Práva k výsledkům díla

  • Zákazník je oprávněn užívat výsledky služeb společnosti PERI pouze ke smluvně dohodnutým účelům a není oprávněn je zveřejňovat bez výslovného předchozího souhlasu společnosti PERI. Při zveřejnění musí být vždy uveden název PERI a jakákoli změna původních dokumentů PERI vyžaduje výslovný předchozí písemný souhlas. Zveřejnění výsledků služeb třetím osobám rovněž vyžaduje výslovný předchozí písemný souhlas společnosti PERI.
  • Pokud lze výsledky služeb společnosti PERI chránit autorským právem, má společnost PERI nárok na autorská práva. V takovém případě získá Zákazník v kontextu výše uvedeného článku 6.1 neodvolatelné, výlučné a nepřevoditelné právo k využití těchto výsledků, a to časově neomezené. Společnost PERI si vyhrazuje právo využívat výsledky svých služeb.

E.           Zvláštní podmínky společnosti PERI pro přepravní služby

1.            Obecné informace

Společnost PERI poskytuje přepravní služby ve vztahu k Předmětu koupě nebo Předmětu nájmu pouze na základě výslovné písemné dohody.

2.            Přeprava

Přeprava Předmětu koupě nebo Předmětu nájmu začíná na místě, které bude výslovně sjednáno písemně.

3.            Přechod nebezpečí škody na věci

Pokud společnost PERI převezme přepravu Předmětu koupě nebo Předmětu nájmu, ponese riziko při přepravě až do okamžiku předání přepravovaného předmětu Zákazníkovi.

4.            Cena

Cena za přepravní služby se řídí ustanoveními Smlouvy.

5.            Odpovědnost

Ustanovení Podmínek uvedených v článku A9 se přiměřeně použijí i na tento článek E.

6.            Smluvní pokuta

Ustanovení Podmínek uvedených v článku D5 se přiměřeně použijí i na tento článek E.